Ett helt annat ämne

Nu tänkte jag faktiskt ta upp ett ämne som egentligen inte passar in alls på min blogg, men jag känner att jag behöver skriva av mig lite efter en artikel i Aftonbladet.

Artikeln handlade om att lastbilar kört runt lite här och där i sverige med bilder på döda foster som en protest mot abort.

Därför tänkte jag ta upp just det ämnet, abort.

Jag tycker det på ett sätt är väldigt bra att det är frivilligt att göra abort, men jag tycker samtidigt att det är hemskt. Vill man inte ha barn så skyddar man sig, annars får man skylla sig själv. Men självklart ska man kunna ta bort fostret om man känner att man verkligen inte skulle klara av det, att det inte funkar,, det är ju ändå barnets framtid man pratar om. Och alla barn förtjänar en bra uppväxt, right? Även om det inte var meningen att bli gravid kan man självklart älska sitt barn mer än allt på jorden, jag pratar om dom som inte gör det. Det är så otroligt många som har en hemsk uppväxt, och hur föräldrarna kan skaffa barn när barnen behandlas illa, det förstår jag inte.

Tänk att växa upp med att veta att man var ett misstag, att man finns bara för att sin mamma inte fick göra abort, låter det inte hemskt?

Ett barn är något vackert man ska planera med den man älskar, om man vill ha barn såklart. Det är inget som ska vara ett misstag, det är inget som man ska fundera på om man ska behålla eller inte. Det ska vara något man planerar, något man vill ha och något man vet att man kommer älska.

Barn är något som är självklart för mig, men man vill ju självklart planera det först med sin pojkvän och se om det verkligen funkar och även vara tillsammans en längre tid. Andra viktiga saker är självklart ekonomi, boende och att man är trygg i sig själv och sitt förhållande.

Tack för mig

Bebis mage, det vackraste som finns

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Du tänker så rätt, fina tankar har du, kramar <3



Dina barn någon gång kommer att få en fin mamma,

2010-10-05 @ 18:21:51
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0