Smink i mellanstadiet?


Såg en väldigt skrämmande artikel i tidningen idag..

Stockholm. Fler än var tredje flicka i mellanstadiet använder smink i skolan.

I årskurs fyra sminkar sig 17 procent, i årskurs fem 35 procent och i årskurs sex 57 procent, enligt en undersökning bland 2 800 elever i mellanstadiet som SVT:s Lilla Aktuellt har gjort.

Bara en halv procent av pojkarna uppgav att de använde smink.

 



Jag tycker det är fullkomligt fruktansvärt när man ser små flickor på stan som klär sig som slampor rent ut sagt!
Smink tycker jag är helt okej att använda när man kommer upp i sjuan, men självklart beror det på VAD man kletar på!

Har du mycket finnar du skämms över, ja men kör först och främst med hudvårdsprodukter som hjälper huden att gå igenom detta. Använd sedan en foundation men se till att det knappt syns att du använder det! INTE 500 lager! Mascara är också helt okej, men SNÄLLA MÄNNISKOR! Ta bort kladdet som blir på HUDEN! Ser fruktansvärt ut! Jadu..Tycker det även är skamligt att man låter sina barn klä sig så och sminka sig när dom går i mellanstadiet.

Vad tycker ni om detta? När tycker ni det är okej att börja sminka sig och isåfall vilka produkter kan man använda?


Kommentarer
Postat av: debeyy

Smink kan även vara en form av konst, så håll truten om det du sa. Jag går i sexan och sminkar mig, men inte för att jag är ful, smink är min konst och jag kanske vill se ut som en docka i skolan, man leker ju med dockor i ettan! XD

2013-09-08 @ 21:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0