Dagens make up - Pretty in pink

Dagens make up blev en rosa ton med gulguld och en skarp svart kant. Det rosa läggs som en liten båge runt ögongloben på ytterkanten och suddas sedan runt om hela för att ta bort alla skarpa kanter, det gulguldiga på övriga ögonlocket suddas ihop med det rosa och en stark svart mot övre fransraden som enbart skuggas ytterst lite. Under ögat läggs även den svarta och lite rosa under för att få effekt på det hela, sedan den gulguldiga från ögonvrån och fortsätt tills det möter det svarta. Avslutar sedan med highligt upp mot ögonbrynen och på med mascara.

Jag har använt dessa färger,
Kom ihåg att bilden tar er till hemsidan. Vit sjärna för ögonen, svart för läpparna




Kommentarer
Postat av: Helena

Omöjligt för mig att ta morgonpromenader för jag kliver redan upp för tidigt - kl.4.20 :( pga jobbet.



Vilken bra blogg du har. Smarta sminktips!

2011-03-16 @ 15:40:39
URL: http://helenasworld.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har 10 mil till jobbet :( Lite för långt att promenera.

2011-03-16 @ 20:32:44
URL: http://helenasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0