Herbalife - Nej tack!!!

Fick ett brev häromdagen ifrån en kvinna på Herbalife som erbjöd gratis hudvård för mig och mina vänner. Detta hudvårdsprogram skulle innehålla rengöring, djuprengörande mask, vårdande fuktighetscremer, lotions och C-vitamin kräm. Även örtdryck och energidrink. Och självklart var det ett perfekt tillfälle för mig att testa på och sedan recensera!

Denna kvinna kom till mig igår och utförde hudvårdsprogrammet. För det första verkade hon inte kunna någonting om vad hon pratade om då hon stog och läste rak av ifrån ett papper, stort minus!
Sedan kom en hel del frågor om företaget, priser osv. Och det kunde hon inte ta rakt ut även fast vi bara var 4 stycken, stort minus!

Jag fick sedan utslag som kliade på ena kinden lite senare på dagen, och jag ger mig sjutton på att det var dom där förbannade produkterna som gjorde att jag fick en reaktion!

Dock var det en sak som förstördes hennes intryck hos mig helt. Vi skulle få smaka någon mellanmåls godis. Jag som är jätte allergisk mot gluten frågar självklart om detta innehåller gluten och får som svar "Det är sådant man får testa sig fram för att se"... Va i helvete är det för jävla svar? Ska jag testa om jag tål det? Riskera att ligga i flera timmar och spy tarmarna ur mig?! Nej du!! Var även samma sak med energidrycken. - Är det gluten i ? Svaret man fick där var "Nej, laktosintoleranta klarar av detta!" Och tydligen skulle nöt-allergiker kunna äta det också TROTS att det var stora nöt bitar i..

Nej fy fan om jag får uttrycka mig så!


Kommentarer
Postat av: Helena

Å det där lät ju som ett jätte seriöst företag :-P

2011-03-21 @ 17:01:45
URL: http://helenasworld.blogg.se/
Postat av: Emelie Tingström

Helena: Ja verkligen... Fy sjutton säger jag bara, håll er borta från detta företag!

2011-03-21 @ 18:53:44
Postat av: Suzy puzy

Nu har jag valt vinnaren av veckans blogg! :)

2011-03-21 @ 19:15:09
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej, glömde berätta för dig att jag har röstat :) Du är så duktig! kram Johanna

2011-03-22 @ 07:07:28
URL: http://johauua.blogg.se/
Postat av: Don

alltså det låter som en sjukt stört brud haha!

2011-03-22 @ 18:38:01
Postat av: Petra

Är det inte lite småsint att döma ett helt företag utifrån en mindre duktig distributör, som kanske råga på allt är under startskottet o försöker utveckla sig och såsmåning om bli duktig?

Att produkterna inte passade just dig är ju en annan sak, alla är vi olika individer...

2011-05-06 @ 17:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0