Potatis- och majsmjöl i ansiktet?!

Min käre vän Donnie var och klippte sig häromdagen och medans jag väntade läste jag i lite tidningar och hittade en otroligt rolig tidning som hette Glaze, satt och bläddrade lite smått och kom sedan fram till tips och trix, vilket jag tycker är sjukt roligt!

Där stog det att om t-zonen blir blank under dagen eller man bara inte har puder så ska potatismjöl göra susen! Bara att borsta på före OCH efter din foundation så fixerar den även! Potatismjölet suger nämligen upp fettet!

Satt och gjorde lite research om detta och hittade även att man kan använda majsmjöl som ska ha samma effekt som IDs mineral veil.

Potatismjöl och majsmjöl är nämligen en vanlig ingredients i mineral foundations!

Läste också om en tjej som använde potatismjöl som torrschampoo, skulle tydligen fungera riktigt bra!

Jag kommer självklart testa detta, kommer göra som jag gjorde när jag testade min 24H stay. Morgon och kvälls bild och recension om vad jag tycker! Kommer även testa knepet om torrschampoo.

Detta ska även vara nyttigt för huden...

Vad tror ni?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0